ဒီေနရာေလးကို

Friday, October 8, 2010

ေတာင္ၿပံဳးကိုေရာက္ရင္ ဘာျဖစ္မွာတုန္း

သူငယ္ခ်င္းတို႕ေရ
ေတာင္ၿပံဳးပဲြနဲ႕ပါတ္သက္တဲ႔အေၾကာင္းေလးေပါ႔

မန္းေလးကေန နာရီ၀က္သြားရပါတယ္။

မန္းေလးကေန ေတာင္ၿပံဳးလမ္းဆံုကို ၂၀ မိနစ္
ေတာင္ၿပံဳးလမ္းဆံုကေန ေတာင္ၿပံဳးပဲြအထိကုိ ၁၀ မိနစ္
စုစုေပါင္း မိနစ္၃၀ ၾကာပါတယ္
ဒါေပမဲ႕ မန္းေလးကေန ေတာင္ၿပံဳးလမ္းဆံုအထိ မိနစ္ ၂၀ နဲ႕ေရာက္ၿပီး
ေတာင္ၿပံဳးလမ္းဆံုကေန ေတာင္ၿပံဳးပဲြအထိေတာ႕ ၁ နာရီ နဲ႕ မိနစ္ ၃၀ ၾကာမွ
ေရာက္တယ္။ကားေတြ၊ ဆိုင္ကယ္ေတြ မ်ားျပားလြန္းလွတာေၾကာင္႕.ကားတန္းက
ေတာင္ၿပံဳးလမ္းဆံုကေန ေတာင္ၿပံဳးပဲြအထိ တသီတတန္းႀကီး.ပါပဲ။
တစ္လမ္းလံုး ကား၊ဆိုင္ကယ္ေတြအတြက္လမ္းေၾကးကေတာ႕ မနည္းမေနာပါပဲ။
ကားဆိုရင္ လမ္းေၾကးစုစုေပါင္း ၂၀၀၀ ေလာက္ကုန္ပါတယ္။
ပဲြေတာ္နားေရာက္ေတာ႕ ကားရပ္နားခက ကားေလးတစ္စီးကို ၃၅၀၀ က်ပ္
ဆိုင္ကယ္တစ္စီးကို ၂၀၀၀က်ပ္ ေပးေဆာင္ရပါေသးတယ္.။
မန္းေလးေတာင္ေျခေကာ္လိုက္တာနဲ႕ ကေလးသူငယ္အရြယ္ေပါင္းစံုဟာ
လာသမွ်ကားေတြ ၊ဆိုင္ကယ္ေတြကို ပိုက္ဆံက်ဲခဲ႕ပါဦးဗ်ိဳ႕ ဆိုၿပီး ေအာ္သံေတြကလည္း
နားထဲမွာ တစ္ျခားဘယ္အသံမွ မၾကားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။
သတင္းစာထဲမွာေရာ၊ လမ္းမွာေရာ ေၾကာ္ျငာထားတာေတြကေတာ႕
ေတာင္ၿပံဳးပဲြလာသူေတြ မည္သူမဆို ပုိက္ဆံပစ္ခ်ေပးကမ္းပါက
ထိေရာက္စြာ အေရးယူမည္လို႕ ေရးသားထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
ေတာင္ၿပံဳးလမ္းဆံုကေန ပဲြေတာ္အထိကေတာ႕ အေတာင္းအရမ္းအလြန္ၾကမ္းပါတယ္။
ကေလးေလးေတြ၊ လူႀကီးေတြ(မိန္းခေလး၊ေယာက္က်ားေလး) ကိုရင္ေလးေတြ
သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ.ေပါင္းစံုပါပဲ။
ေရွွ႕ကားကေနပိုက္ဆံေတြ က်ဲသြားတယ္.။ အဲဒီလူေတြက ေလထဲလြင္႕လာတဲ႕ပိုက္ဆံေတြကို
လိုက္ေကာက္တယ္။ကားလမ္းက တစ္စီးစာပဲရွိတာပါ။ ေနာက္ကားကသတိထားၿပီးေမာင္းရပါတယ္။
မေတာ္တဆတိုက္မိရင္ေတာ႕...အေလ်ာ္အစားကေတာ႕..မေတြး၀ံ႔စရာပါဗ်ာ။
ေခတ္ေတြဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း၊ အေတြးအေခၚေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရင္႕က်က္ရင္႕က်က္
မိမိရဲ႕ အျပဳအမူဟာ..တစ္ဘက္သားကို၊ ပါတ္၀န္းက်င္ကို ထိခိုက္ေစႏုိင္တယ္ဆိုတာေတာ႕.
သိေစခ်င္ပါတယ္။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ခုေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ကို လူေတြ စြဲစြဲလမ္းလမ္း ျဖစ္ေနၾကသည္။ ေသခ်ာသည္က
ေစ်းသည္ေတြ ေရာင္းေကာင္းၾကသည္။ ကားသမားေတြ ပိုက္ဆံရၾကသည္။ ဇာတ္သမားေတြ
ပြဲကခြင့္ရၾကသည္။ ပန္းသည္ေတြ အလုပ္ ျဖစ္ၾကသည္။ ငွက္ေပ်ာသီးသည္ေတြ
အလုပ္ျဖစ္ၾကသည္။ ဒါေတြကို နတ္မ၍ဟု ဆိုလွ်င္လည္း မင္းႏွစ္ပါးကိုသာ
လက္အုပ္ခ်ီၾကရန္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ နတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္
နတ္ကိုးကြယ္မႈကို တားျမစ္ ပိတ္ပင္ရာတြင္ နာမည္ႀကီးသူ ျဖစ္သည္။
နတ္မ်ားကိုပင္ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းထဲ ထည့္၍ သိုေလွာင္
ပိတ္ဆို႔ထားျခင္းေၾကာင့္ ပုဂံတြင္ နတ္ေလွာင္ေက်ာင္းဟု ရွိခဲ့ဖူးသည္။
နတ္ေလ်ာင္းေက်ာင္း ျဖစ္ေစ၊ နတ္ေလွာင္ေက်ာင္း ျဖစ္ေစ၊ အေနာ္ရထာမင္းႀကီး၏
နတ္ကိုးကြယ္မႈကို တားျမစ္မႈသည္ သမိုင္းတြင္ ထင္ရွားခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာသည္
ေရႊစည္းခံုေစတီမွာလည္း နတ္ကြန္းေပါင္းစံုမွ နတ္႐ုပ္မ်ားကို
စုပံုထားခဲ့ဖူးသည္ဟု အဆိုရွိခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္
ေတာင္ၿပံဳးမင္းႏွစ္ပါးကိုမူ အေနာ္ရထာသည္ သူႏွင့္ ပတ္သက္ေန၍လား မေျပာတတ္။
ခြၽင္းခ်က္ ထားခဲ့သည္။ ေတာင္ၿပဳံးမင္းႏွစ္ပါးကို မႏွိပ္ကြပ္သည့္ အျပင္
အရာထားခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေတာင္ၿပဳံးႏွင့္ စီးပြားျဖစ္သူတ္ို႔သည္
ေတာင္ၿပဳံးမင္းညီေနာင္ ကိုသာမက အေနာ္ရထာမင္းႀကီးကိုပါ ထိုင္ရွိခိုးဖို႔
ေကာင္းလွသည္။
ယခုႏွစ္ေတာင္ၿပံဳးတြင္ ေလလံေစ်း အျမင့္မားဆံုးဟု ဆိုၾကသည္။ ေလလံတကာ့
ေလလံတြင္ အိမ္သာေလလံပင္ ရွိသည္။ ေတာင္ၿပဳံးသို႔ သြားရာလမ္းတြင္
ေမာင္းတံတစ္ခုသည္ နာမည္ႀကီးလွသည္။ ကားတစ္စီး(၁ဝဝဝိ)၊
ဆိုင္ကယ္တစ္စီး(၅ဝဝိ)ႏွင့္ ေမာင္းတံကို ပိတ္ဆို႔ဟန္႔ထား၍ ဂိတ္ေၾကးေကာက္ရာ
တစ္ရက္တည္းမွာပင္ ေလလံေၾကး သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အရင္းေက်ခဲ့သည္ဟု
ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။ မိမိတို႔ပင္လွ်င္ ေမာင္းတံ အပိတ္ေကာင္း၍ ယာဥ္မ်ား
ပိတ္ဆို႔ေနမႈေၾကာင့္ ေျခလ်င္တစ္လွည့္၊ ကုန္းေၾကာင္းတစ္လွည့္
ေတာင္ၿပဳံးကို သြားတက္ခဲ့ၾကရသည္။ ေလလံဆြဲသူမ်ားက ကားမ်ား၊ ဆိုင္ကယ္မ်ား
မ်ားျပားမႈေၾကာင့္ (၁ဝဝဝ)တန္ေတြ၊ (၅ဝဝ)တန္ေတြ ေလထဲလြင့္သြားမွာ
စိုးသည့္အတြက္ ေမာင္းတံကို အေသပိတ္ကာ ပိုက္ဆံ ဆီးေကာက္ေနသျဖင့္
အခ်ိန္မ်ား ၾကန္႔ၾကာခဲ့ရသည္။ ေတာင္ၿပံဳး သို႔လာေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားက
အဆိုပါေမာင္းတံႀကီးကို အထူးအဆန္းလုပ္၍ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၾက၊ ဗီဒီယို႐ိုက္ၾက
႐ိုက္ၾကသည္။
တကယ္ေတာ့ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္သည္ နတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႕ႏွင့္အတူ ဝမ္းဆက္
ခါေတာ္မီနတ္ ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ နတ္(၉)ဦးမွာလည္း ထင္ရွားလွသည္။
ပုပၸားမယ္ေတာ္နတ္၊ မယ္ေခမာနတ္၊ ေတာင္ေပၚသခင္မနတ္၊ မေစာခင္နတ္၊
ေမာင္ရင္ေမာင္နတ္၊ ႏို႔ထိန္းမယ္ေတာ္နတ္၊ ႏွမေတာ္နတ္၊ ဂူေတာ္ရွင္မနတ္၊
စာေရးေတာ္ႀကီးနတ္ စသည္ျဖင့္ နတ္မ်ဳိး ရယ္စံုလွသည္။ သည္ၾကားထဲ ထူးျခားသည္က
စာေရးေတာ္ႀကီးနတ္ ဦးသာႏုိး ျဖစ္သည္။ သူ႕နည္းတူ အရက္အလြန္ အကြၽံေသာက္၍
အမႈေတာ္ထမ္း ေပါ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ နတ္ျဖစ္သြားရေသာ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္သည္
သူ႕ေၾကာင့္ကြပ္မ်က္ခံရသည္ ဆိုကာ အရက္အလြန္ အကြၽံေသာက္ၿပီး အမူးလြန္၍
နတ္ျဖစ္သည္ဟု တခ်ိဳ႕ မွတ္ တမ္းမ်ားကဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕ မွတ္တမ္းမ်ားက
သူပါေရာေယာင္၍ ကြပ္မ်က္ခံရသည္ဟု ဆိုသည္။ ဘယ္ဟာ အမွန္လဲေတာ့ မေျပာတတ္။
ေသခ်ာသည္က နတ္ဦးသာႏုိးတြင္ သီးျခားနတ္ကြန္း မရွိ ရွာ။ သူသည္
ေတာင္ၿပံဳးမင္းႏွစ္ပါးႏွင့္ အတူ ေရာေယာင္ေနရသည္ဟု အဆို ရွိၾကသည္။ သူ
တို႔ထဲတြင္ ႏွမေတာ္နတ္ မွာလည္း အေခ်ာင္နတ္ျဖစ္ရျခင္းျဖစ္ သည္။
ႏွမေတာ္နတ္ဟာ ႏို႔ထိန္းမယ္ေတာ္၏ သမီးေတာ္ဟုဆိုသည္။ မင္းသားညီေနာင္ႏွင့္
ႏို႔စို႔ဘက္ဟုဆိုသည္။ မယ္ေတာ္ႏွင့္ေမာင္ ေတာ္(၂)ပါးေသဆံုး၍
သူပါလြမ္းနာက်ၿပီး ေသဆံုးေသာေၾကာင့္ နတ္ျဖစ္သြားသည္ဟု ဆိုသည္း
ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မေျပာတတ္။ ေတာင္ၿပံဳးပြဲတြင္ ႏွမေတာ္ နတ္နန္းသည္လည္း
ခုတိုင္းေတြ႕ရၿမဲျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူစြာ ရင္ကြဲနာက်၍ ေသရသည္မွာ သူ၏
မယ္ေတာ္ ႏို႔ထိန္းမယ္ေတာ္ ျဖစ္သည္။ သူသည္လည္း ရင္ကြဲနာက်ကာ ေသရသည္ဟု
ဆိုသည္။ ထိုေခတ္က ေသသည္ႏွင့္ နတ္ျဖစ္ကုန္ၾကသလား မေျပာတတ္။
ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္သည္ ေစာေစာစီးစီး နတ္ျဖစ္သြား၍သာ ေတာ္ေတာ့သည္။
နတ္မျဖစ္မီကာလက အေတာ္ဇယား႐ႈပ္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ေတာင္ၿပဳံးနယ္
အင္က်ယ္ရြာရွိ မေရႊဥ ဆိုေသာ သူေဌးသမီးကို ေရႊမင္းသားကို ေရႊဖ်ဥ္းက
ခ်စ္ေရးဆိုရာ ေမတၱာမတံု႔ျပန္သျဖင့္ က်ားျဖင့္တိုက္သတ္၍ မေရႊြဥခမ်ာ
နတ္ျဖစ္ရသည္ဟု အဆိုရွိျပန္သည္။ စင္စစ္ မေရႊဥသည္ ေတာင္ၿပဳံးရြာသား
သစ္ကုန္သည္ ကိုရင္ေမာင္၏ ဇနီးေကာင္းျဖစ္သည္။ ကိုရင္ေမာင္ တစ္ေယာက္
အထက္မဲဇာသို႔ သစ္ေဖာင္သြားျဖတ္စဥ္ ကိုေရႊဖ်ဥ္းက
ေၾကာင္ေတာင္ဝင္ႏိႈက္သျဖင့္ မေရႊဥခမ်ာ နတ္ျဖစ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
မေရႊဥကလည္း ေခသူေတာ့မဟုတ္။ သူ႕ကိုလူ႕ဘဝက က်ားျဖင့္တိုက္၍
သတ္ခဲ့ရေကာင္းလားဟု ဆိုကာ ေတာင္ေတာ္သခင္မ အျဖစ္ တစ္ထီးတစ္နန္း
စံျမန္းရေသာ္လည္း ရန္ၿငိဳးမေျပ ျဖစ္သည္။ ေတာင္ျပဳန္းပြဲေတာ္၌
ေရႊဖ်င္းညီေနာင္ နတ္႐ုပ္မ်ားကို ေရဆိပ္သို႔ ထမ္းစင္ႏွင့္ ပင့္ေဆာင္ေသာအခါ
မယ္ဥနတ္စင္ေဘးနားမွ ျဖတ္သန္းရသည့္ အတြက္ မယ္ဥက မၾကည့္လိုဟု
ဆိုျခင္းေၾကာင့္ မယ္ဥနတ္စင္ကို ကန္႔လန္႔ ခ်ေပးထားရသည္ဟု အဆိုရွိျပန္သည္။
လူမ်ားက ကန္႔လန္႔ကာ လံုၿခံဳစြာ မကာရံထားေပးလွ်င္ မယ္ဥနတ္႐ုပ္သည္
ေအာ္တိုမစ္တစ္ သူ႕အလိုလို ေက်ာခိုင္းေနတတ္သည္ဟု အဆိုရွိျပန္သည္။
ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မေျပာတတ္။ နတ္မေရႊဥသည္ ေတာင္ၿပံဳး၌လည္း သူ၏ နတ္႐ုပ္နတ္စင္
ရွိ၍ သခင္မေတာင္တြင္လည္း သူ၏နတ္႐ုပ္ ရွိသည္။ သခင္မေတာင္သည္ မႏၲေလးမွ
႐ုပ္ရွင္သမားမ်ား မ်က္စိက်ရာ ေတာင္ျဖစ္သည္။
မယ္ဥႏွင့္အတူ ေအာ္တိုမစ္တစ္ နတ္ျဖစ္ရသူမွာ မိုင္တံုမွ အင္က်ယ္သို႔
ေျပာင္းလာေသာ ရက္ကန္းသည္ မေစာခင္ျဖစ္သည္။ မေစာခင္သည္ မယ္ဥ၏
ရက္ကန္းၿပိဳင္ဘက္ဟု ဆိုသည္။ မယ္ဥသည္ မေစာခင္ကို ခ်စ္ခင္ေသာေၾကာင့္
လိပ္ျပာႏုတ္သျဖင့္ မေစာခင္မွာ ေအာ္တိုမစ္တစ္ နတ္ျဖစ္ရသည္။
နတ္ဘဝေရာက္ေသာအခါ မေရႊဥ၏ အတိုင္ပင္ခံနတ္ဟု ဆိုသျဖင့္ နတ္မေရႊဥသည္
နတ္တကာ့နတ္မ်ားထဲတြင္ အတိုင္ပင္ခံထားႏိုင္ေသာ နတ္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။
မေရႊဥ၏ အတိုင္ပင္ခံနတ္ မေစာခင္သည္လည္း ေတာင္ၿပံဳး၌ အေက်ာ္ေဇာ စာရင္းဝင္သူ
ျဖစ္သည္။ ဒီေနရာတြင္ နတ္မေရႊဥ၏ ခင္ပြန္းေလာင္း ကိုရင္ေမာင္ နတ္ျဖစ္ပံုကို
ေျပာရရန္ လိုမည္ထင္သည္။ ကိုရင္ေမာင္သည္ အထက္မဲဇာမီ အျပန္အလမ္းတြင္
ေတာင္ၿပံဳးမင္းေလးက မေရႊဥကို က်ားျဖင့္တိုက္သတ္သည္ကို ၾကားၾကားခ်င္း
မေရႊဥရွိရာ ေနာက္သို႔ တရၾကမ္းလုိက္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္ လမ္းခရီးတြင္ မေရႊဥ၏
ခါးစည္းတစ္ဖက္က် က်န္ရစ္သည့္ေနရာတြင္ မေရႊဥေသၿပီဟုဆိုကာ ယူႀကံဳးမရ
ရင္ကြဲပက္လက္ျဖစ္ကာ သူလည္းနတ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
ေတာင္ၿပံဳးမင္းႏွစ္ပါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပါးစပ္ရာဇဝင္မ်ားက အမ်ားႀကီး
ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕ရာဇဝင္ေတြလည္း ေခတ္ကာလေျပာင္းလဲ၍ အစဥ္အလာတို႔
ေျပာင္းလဲကုန္ၾကသည္။ ထိုေခတ္က ေတာင္ၿပံဳးမင္းႏွစ္ပါးအတြက္
ပြဲျပင္မည္ဆိုလွ်င္ အုန္းသီးအလံုးႀကီးႀကီး၊ အလံုးလွလွ၊ အလံုးခပ္ေခ်ာေခ်ာ၊
အေရာင္လွလွ၊ ၾကြက္မီးေကာင္းေကာင္း အုန္းသီးတစ္လံုး၊
ငွက္ေပ်ာသီးအနာအစာလြတ္ အစိမ္းႏွစ္ဖီး၊ သေျပခက္ႏွစ္ခက္၊ စံပယ္ပန္း၊
ပြဲျပင္ဇလံု၊ ကြမ္းယာႏွစ္ရာ၊ လက္ဖက္ႏွစ္ထုပ္၊ အေမႊးတိုင္ႏွစ္တိုင္၊
မုန္႔ျဖဴ၊မုန္႔နီ (၇)ခ်ပ္စီစသည္ျဖင့္ အဂၤါစံုရသည္ဟု ဆိုသည္။ ဟိုယခင္က
အေမႊးတိုင္ထြန္းရာတြင္ တ႐ုတ္အေမႊးတိုင္ မထြန္းရဟုလည္း အဆိုရွိေသးသည္။
ဘာအဓိပၸာယ္ေတြလဲေတာ့ မသိ။ စီးေတာ္က်ား အတြက္ ရိကၡာ ဆက္ရာတြင္လည္း
အမဲသားအစိမ္း၊ အ႐ိုး၊ အေၾကာ၊ အေရခြံမပါရ။ အသားသက္သက္ ပန္းကန္ျပားတြင္
အတံုးလိုက္ထည့္ကာ က်ားအနီးတြင္ ပူေဇာ္ရမည္ဟု ဆိုသည္။ တ႐ုတ္အမဲသားအနံ႔ပင္
(ဝက္)မပါရွိေစရဟု ဆိုသည္။ တ႐ုတ္လုပ္ ပစၥည္းအားလံုး မင္းႏွစ္ပါး၏
နတ္ကြန္းႏွင့္ မပတ္သက္ရဟု ဆိုသည္။ ခုေတာ့ တ႐ုတ္မုန္႔ေတြ၊
ယိုးဒယားမုန္႔ေတြ၊ ကုလားမုန္႔ေတြကို မင္းႏွစ္ပါးေရွ႕ေမွာက္တြင္
အစံုေတြ႕ရသည္။ မင္းႏွစ္ပါးလည္း သိပ္ေခ်းမ်ားႏိုင္ေတာ့ဟန္ မတူ။
မင္းႏွစ္ပါးကို ပူေဇာ္ပသရာတြင္ ''စီးေတာ္က်ားကို ပိုင္ႏိုင္ကြၽမ္းက်င္စြာ
စီးနင္းလ်က္ လက္စြဲေတာ္ဓားကို ကိုင္ေဆာင္ကာ က်ားႏွင့္ဓားတို႔၏ အရွင္သခင္
ေတာင္ၿပံဳးမင္းညီေနာင္ ႏွစ္ပါးခင္ဗ်ား။ မင္းႏွစ္ပါးကိုပသသူ ညီဘြားႏွင့္
ႏွမေတာ္တို႔မွာ အခုအခါတြင္ ဘာမႈ၊ညာမႈ အမႈကိစၥျဖစ္''ဆိုေသာေနရာတြင္
မႈခင္းအမည္ပါ ထည့္ေျပာရသည္ဆိုသည္။ ''ျပသနာစံု
ေတြ႕ႀကံဳေနရသျဖင့္''ဒီေနရာတြင္လည္း ျပႆနာနာမည္ ထည့္ေျပာရသည့္။
''ေဘးဒုကၡမ်ဳိးစံု ေတြ႕ႀကံဳေနရ၍ ညီဘြားႏွင့္ ႏွမကို
ကူညီမစမိႈင္းမေတာ္မူပါ။ အတားအဆီး အေႏွာင့္အယွက္ မွန္သမွ်ကို
စီးေတာ္က်ားႏွင့္ လက္စြဲေတာ္ဓားကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီး
တားဆီးရွင္းလင္းေတာ္မူပါ''ဟုေလွ်ာက္ထားရသည္။ ထို႔ေနာက္
''တစ္ဖက္တရားၿပိဳင္ ရန္သူကို ဗိုလ္က် စိုးမိုးရန္ မရည္ရြယ္ပါေၾကာင္း၊
မိမိတို႔က မဟုတ္မမွန္ မလုပ္ပါေၾကာင္း၊ အမွန္အကန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း''
သစၥာဆိုရေသးသည္။ ''တစ္ဖက္က မမွန္မကန္ လုပ္ေနသူမ်ားကို ေနာင္ၾကဥ္ေအာင္
ေလွ်ာက္ရေသးသည္။ မိမိတို႔ႏိုင္တာကို ႀကိဳတင္သိရွိေစရန္ အသံ၊ အတိတ္၊
နိမိတ္နေဘာင္၊ အိပ္မက္မ်ားႏွင့္ ထင္ရွားေအာင္ျပပါ''ဟု မင္းႏွစ္ပါးကို
နတ္ကေတာ္မ်ားက ႀကိဳးႏွင့္ ခ်ည္ၾကေသးသည္။ ''အမႈႏိုင္လွ်င္ ကြန္းနန္းမ်ား
အသစ္လဲ၍ ကႏၷားပြဲ အႀကီးအက်ယ္ေပးကာ မင္းႏွစ္ပါးကို ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ပါ့မည္''ဟု
ကတိေပးရေသးသည္။ တခ်ဳိ႕က စီးကရက္ႏွစ္လိပ္ကို မီးရိႈ႕၍ အဓိဌာန္ၾကသည္။
''အမႈရံႈးမည္ဆိုပါက စီးကရက္ႏွစ္လိပ္ မီးၿငိမ္းပါေစ။ အစေကာင္းၿပီး
အေႏွာင္းမေသခ်ာဘူး ဆိုပါက လက္ယာဘက္ စီးကရက္က မီးမၿငိမ္းဘဲရွိပါေစ
လက္ဝဲဘက္စီးကရက္ မီးၿငိမ္းပါေစ''စသည္ျဖင့္ ေတာင္းဆိုၾကသည္ဟု ဆိုသည္။
''အျပတ္အသတ္ ႏိုင္မည္ဆိုပါက စီးကရက္ ႏွစ္လိပ္စလံုးသည္ လံုးဝမၿငိမ္း၊
ျပာမေၾကြဘဲ မယိမ္းမယုိင္ ေက်ာက္စာတိုက္သို႔ ရွိမည္''ဆိုသည္။ စင္စစ္
စီးကရက္ကို မဖြာမ႐ိႈက္ဘဲ မီးၫွိ႐ံုၫွိထားလွ်င္ ဘယ္မွာလာ၍ စီးကရက္သည္
တစ္လိပ္လံုး ျပာက်ႏိုင္ပါအံ့နည္း။ နတ္ကေတာ္မ်ား၏ လွည့္ကြက္တည္း။
ေသာကရွိသူတို႔ကို နတ္ႏွင့္ေျခာက္၍ ေဟာက္စား၊ ေျခာက္စား လုပ္ၾကျခင္းျဖင့္
နတ္ကေတာ္တို႔ စားေပါက္ထြင္ေလ့ရွိရာ အသိရွိသူတို႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ဆင္ျခင္
သံုးသပ္သင့္ၾကသည္။

လွ်ပ္တစ္ျပက္ ဂ်ာနယ္မွာ ဆရာဦးျမတ္ခုိင္၏
ေတာင္ၿပံဳးကိုေရာက္ရင္ ဘာျဖစ္မွာတုန္း

No comments:

Post a Comment